U hebt geen artikelen in het winkelmandje.

KLIK HIER voor de beste Wintersale deals tot 50% KORTING!

Winter Sales

TOT 50% KORTING

 

10 tips om beter te slapen bij warm weer

 

bien choisir son matelas

 

 

Na een snikhete zomerdag, is het vaak niet vanzelfsprekend om makkelijk in slaap te vallen. Door de warmte lig je constant te draaien en te woelen en weet niet of je de dekens nu van je af moet schoppen of je erin moet wikkelen. Herkenbaar? Met deze 10 tips lig je al op één oor voor je het doorhebt - hittegolf of niet.

 

Tip 1: Houd je slaapkamer koel

 

Bij mooi weer ben je geneigd om lekker de ramen open te zetten. Maar wanneer de temperaturen langdurig hoog zijn, is het beter om overdag ramen en deuren zoveel mogelijk gesloten te houden. Blokkeer het zonlicht door je gordijnen of rolluiken te sluiten. Wanneer de temperatuur in de avond zakt, en koeler is dan de temperatuur in je eigen huis, kun je de ramen weer open zetten zodat de koelere buitenlucht naar binnen kan stromen.

 

Tip 2: Nog steeds een warme slaapkamer? Haal een ventilator in huis

 

Vul dan een kom met ijsklontjes en laat je ventilator er overheen blazen. De koude lucht zal zich als een lichte avondbries door je slaapkamer verplaatsen: bye, bye hitte! Heb je snel last van koude voeten in bed? Lees dan ook eens onze tips tegen koude voeten in bed.

 

Tip 3: Neem een lauwwarme douche voor het slapengaan

 

Het klinkt misschien tegenstrijdig: een (lauw)warme douche of een warm bad nemen als je wilt afkoelen. Maar toch krijg je het na een lauwe wasbeurt een stuk frisser dan wanneer je koud zou douchen! Na een koude douche daalt je lichaamstemperatuur wel even. Maar als je lichaam daarna weer op temperatuur probeert te komen, gaat het zweten. Dus zet die temperatuurknop iets hoger dan je éigenlijk zou willen. Door het warme water zullen je bloedvaten uitzetten, waardoor overtollige lichaamswarmte makkelijker afgevoerd kan worden. Neem je (lauw)warme douche of bad één tot twee uur voordat je naar bed gaat voor het beste resultaat.

 

Tip 4: Kies een goed matras en help je lichaam ‘s nachts de hitte afvoeren

 

Net voordat je in slaap valt, zakt je lichaamstemperatuur met 1,5 graden. Dit is nodig om in een diepe slaap te komen. Maar tijdens warme zomernachten lijkt dit soms haast onmogelijk! Een temperatuurregulerend matras biedt dan een uitkomst. De verkoelende matrassen van Emma maken gebruik van de geavanceerde DIAMOND DEGREE® technologie om het lichaam te helpen bij het afvoeren van warmte. Deze technologie maakt gebruik van miljoenen grafietdeeltjes in het bovenste gedeelte van het schuim, die warmte geleiden en afvoeren.

De matrassen van Emma worden dus minder snel warm in vergelijking met andere matrassen, zodat jij uiteindelijk beter slaapt én uitgerust wakker wordt tijdens warm weer.

 

Tip 5: Slaap (bijna) naakt om je lichaam koel te houden

 

Een dikke pyjama: je moet er waarschijnlijk niet aan denken tijdens een warme zomernacht. En gelijk heb je! Natuurlijk kun je prima naakt slapen om je lichaam zo koel mogelijk te houden. Maar iets luchtigs, zoals een dun katoenen shirtje, is misschien zelfs nog iets beter. De stof vangt het zweet op dat anders in je beddengoed zou trekken of langer op je huid zou blijven, waardoor het lichaam teveel afkoelt en je dáárdoor weer wakker ligt.

 

Tip 6: Warm in bed? Ga voor dunne dekens

 

Je zware, warme donsdeken met veren kun je het beste even opbergen; liever kies je voor een luchtiger exemplaar, zoals het Emma Dekbed. Dit dekbed is licht, ademend én geschikt voor alle seizoenen, dus ook de zomer. Dankzij de temperatuurregulerende microvezels breng je fris de nacht door. Natuurlijk kun je ook prima naakt in bed gaan liggen óf jezelf bedekken met een fris, dun laken dat je even daarvoor in de koelkast hebt gelegd. Slapen in de hitte wordt zo een heel stuk aangenamer.

 

Tip 7: Slaap alleen

 

Het is misschien het mooiste moment van je dag: samen met je lover in bed kruipen en in elkaars armen in slaap vallen. Toch is dit als het warm weer is een stuk minder romantisch. Lepeltje-lepeltje liggen zorgt in de zomer meestal voor een plakkerig en onaangenaam gevoel. Slaap liever alleen, of als dat heel ongezellig is, in ieder geval los van elkaar. Zo blijft je lichaamstemperatuur stabiel én kun je je benen en armen volledig strekken, wat beter is voor de doorbloeding van je lichaam.

 

Tip 8: Schakel elektrische toestellen uit

 

Het is misschien het mooiste moment van je dag: samen met je lover in bed kruipen en in elkaars armen in slaap vallen. Toch is dit als het warm weer is een stuk minder romantisch. Lepeltje-lepeltje liggen zorgt in de zomer meestal voor een plakkerig en onaangenaam gevoel. Slaap liever alleen, of als dat heel ongezellig is, in ieder geval los van elkaar. Zo blijft je lichaamstemperatuur stabiel én kun je je benen en armen volledig strekken, wat beter is voor de doorbloeding van je lichaam.

 

Tip 9: Probeer handige gadgets

 

Emma’s matrassen zijn al warmteregulerend, maar je kunt de jouwe nóg koeler (of warmer in de wintermaanden) maken met Emma’s Temp Pad. Deze handige tool kun je zien als een airconditioningsysteem in bed. Het maakt gebruik van een watercirculatiesysteem: dunne slangetjes lopen door de topmatras heen om hem te koelen of te verwarmen. Stel je ideale bedtemperatuur (tussen 22 en 40 graden Celsius) in met de afstandsbediening. Dankzij de timer functie is je bed al op temperatuur zodra je onder de lakens stapt!

 

Tip 10: Let op wat je eet om beter te slapen bij warm weer

 

Tot slot is het belangrijk om op je lifestyle te letten overdag om je slaap ’s nachts te optimaliseren. Zo kun je op warme dagen pikant eten beter laten staan. Bepaalde kruiden stimuleren namelijk de zweetklieren en verhogen je hartslag; je lichaam moet harder werken, waardoor je het nog warmer krijgt. Ook is het een goed idee om te matigen met alcohol. Dit jaagt je lichaamstemperatuur op en droogt je uit. Kies op warme zomerdagen liever voor veel fruit en water. Heb je, los van het weer, vaak moeite om in slaap te komen? Lees dan ook eens onze 11 tips om sneller in slaap te vallen.

 

Meer lezen over hoe jij elke dag uitgerust wakker kan worden? Lees hieronder meer slaaptips:

 

Hoe zorg je ervoor dat je uitgerust wakker wordt?

Hoe reken je af met koude voeten in bed?

Hoe val je sneller in slaap?

Rugpijn na het slapen? Zo doe je er wat aan!

Wat is de beste slaaphouding?

Hoe kom je van nek- en schouderpijn af?

Hoeveel slaap heb je écht nodig?

 

 

Tijd voor een extra 5% KORTING!

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en profiteer van exclusieve aanbiedingen.

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang 5% extra korting op je volgende aankoop!

Je persoonsgegevens worden vertrouwelijk behandeld.

Emma One

Onze Emma Belofte

Een echt zorgeloze slaapervaring

  • 10 jaar garantie

    Emma gebruikt alleen de beste materialen van de beste leveranciers. Dit materiaal is zelfs zó goed, dat we 10 jaar garantie op de Emma Hybrid bieden.

  • 100 nachten proefslapen

    Wij bieden 100 nachten proefslapen aan om je nieuwe Emma-producten thuis te testen.

  • Gratis levering en retour

    Is het toch niet precies wat je zocht? Geen probleem. Neem contact met ons op, en wij zullen ervoor zorgen dat de matras gratis bij je wordt opgehaald en jij je geld gewoon terugkrijgt.

100 Nachten Proefslapen 100 Nachten Proefslapen
Gratis Bezorging en Retour Gratis Bezorging en Retour
10 Jaar Garantie 10 Jaar Garantie
Hoe meld ik mij af?

Afmelden is mogelijk door in je account onder het menu 'Nieuwsbrief abonnementen' te klikken op afmelden. Heb je geen account bij Emma, dan kan je je afmelden door op de link 'afmelden' onderaan de nieuwsbrief te klikken.

Pin rotate icon

Het lijkt erop dat je Emma vanuit het buitenland bezoekt.

Ga naar 

Kies jouw land uit de onderstaande lijst: